Pamiętniki z wakacji

Wakacje to ten czas w roku, kiedy wszystko zwalnia. Pracownicy na urlopach, akcji employer brandingowych jakby mniej. Tymczasem to doskonały moment na wewnętrzne działania. Nieważne, czy w trakcie sezonu letniego, czy zaraz po nim, polecam aktywizowanie zespołu.

Wakacji, wakacji to czas

Większość z nas jadąc na wakacje myśli o tym, aby się zrelaksować i oderwać od pracy. Nie liczy się nic co związane jest z problemami dnia codziennego. Utrwalamy wspomnienia robiąc zdjęcia i kupując pamiątki z rozmaitych miejsc tzw. zbieracze kurzu. Czy nie tak wyglądają wakacje? Kiedy jesteś przewidującym EB-owcem, zanim ludzie rozjadą się w najdalsze miejsca globu, wymyślasz konkurs. Nie może to być nic angażującego, bo jak wszyscy wiemy, to czas relaksu. Najprostsze pomysły są najlepsze, dlatego konkurs na zdjęcie z wakacji na pewno się sprawdzi. Przed sezonem urlopowym informujesz o zasadach cały zespół, podajesz termin kiedy odbędzie się finał i czekasz na zgłoszenia.

Pamiątkowo

Jeśli jesteście wyjątkowo zintegrowanym zespołem, tuż przed rozpoczęciem sezonu urlopowego można rozpocząć akcję “Magnetyczne wakacje”, prosząc współpracowników o zakup magnesów na lodówkę z odwiedzonych miejsc. Kiedy wszystkie chętne osoby przywiozą ową pamiątkę, można zawiesić wszystkie zebrane okazy na honorowym miejscu. Będzie to swoista ściana wspomnień i okazja do rozmów. Co roku zbierać można nowe magnesy, a stare przekazywać w obieg podczas innych akcji, czy loterii. Niewielkim kosztem można zaaranżować przestrzeń, która zawsze będzie miłym akcentem dla całej załogi.

Koniec tego dobrego

Wracając do szarej rzeczywistości, zdjęcia z wakacji oglądamy na naszym profilu na Facebooku, czy Instagramie, a ozdobne figurki i inne zbędne przedmioty lądują na półkach wystawowych lub w szufladach. Codzienność powoduje, że nasze wspomnienia są coraz bardziej zamglone, często już tydzień po powrocie z urlopu. Co stoi na przeszkodzie, aby przedłużyć współpracownikom wakacje i zorganizować np. pokaz zdjęć wakacyjnych. Może w nim wziąć udział każdy kto chce. Dobrym miesiącem na taką inicjatywę będzie wrzesień lub październik. Ludzi na pokładzie coraz więcej, to dobry czas żeby powspominać.

Smaki lata

Przedłużenie lata w pracy to rzadka praktyka. Sama nie wiem dlaczego. Koszty zorganizowania turnieju w piłkę plażową, czy konkursu na pocztówkę z wakacji to mały wydatek, a stanowić może bardzo dobry pomysł na integrację. Jeśli zespół jest mały, można pokusić się o zorganizowanie warsztatów kulinarnych pod hasłem “Smaki lata” i w ten sposób uczcić wspólne mijający sezon urlopowy “mięsnym jeżem”. Przy dużej grupie prościej będzie zorganizować np. wernisaż wakacyjnych zdjęć pracowników.

Schyłek lata można wykorzystać organizując konkurs z wiedzy o geografii, czy szeroko rozumianych podróżach. Wystarczy przygotować kilkanaście pytań, stworzyć drużyny, zafundować napoje, przekąski i drobną nagrodę dla zwycięskiego teamu. Wakacje nie muszą być czasem straconym dla działań EB. Mogą stanowić doskonały pretekst do integracji. Polecam!