Jestem z EB

Parę lat temu postanowiłam się przekwalifikować. Od zawsze związana byłam z marketingiem, dlatego przejście do Employer Brandingu było dla mnie dość płynne. Co mi w tym pomogło? Jakie cechy powinien posiadać specjalista od EB?

Człowiek na pierwszym miejscu

Pracujesz z ludźmi i dla nich. W tym szczególnym przypadku z pracownikami, którzy są twoimi klientami, kolegami, czasem gośćmi, czy jurorami twojej pracy. Bez względu na zakres jakim się zajmujesz, jesteś dla nich. To im dedykowane są działania EB. Zewnętrznie przedstawiasz swoją firmę zgodnie z jej atrybutami, w najbardziej czytelny, czasem innowatorski sposób. Nie malujesz trawy na zielono, nie kreujesz rzeczywistości, pokazujesz potencjalnym pracownikom twoją organizację, zgodnie z tym jaka jest. Twoim orężem są pomysły, dobrze dobrane narzędzia, a nie fikcja. Wewnętrznie dbasz o atmosferę i atrakcyjność miejsca pracy. Pamiętaj w XXI wieku nie mówimy już tylko o pracy, ale też o wartościach dodanych.

Kreatywny kreator

Praca koncepcyjna to duża część codzienności. Generowanie nowych, świeżych pomysłów to zadanie każdego EB-owca. Osobiście nie przestaję notować. Kiedy wpadnie mi coś do głowy zapisuję to, bo wiem jak ulotne bywają “olśnienia”. Bywa, że natchnienie na nową akcję angażującą zespół przychodzi na zakupach, bądź w trakcie gotowania. Czasem pojawi się myśl, która stanowi tylko zalążek pomysłu, ale po konsultacjach, chwili zastanowienia przeradza się w nową idę. Bądź wyczulony i uważny, nie bój się swoich pomysłów. Nawet jeśli nie wykorzystasz wszystkich, lepiej mieć ich nadmiar, prawda?

Strateg z szeroką perspektywą

Dobrze zrealizowane działania EB spełniają określone cele. Chcesz, aby ludzie dobrze czuli się w pracy, organizujesz im szereg akcji takich jak eventy, czy konkursy. Nie planujesz jednego działa w oderwaniu od długoterminowego celu jakim jest utrzymanie ich zadowolenia. Planujesz, przewidujesz i wdrażasz rozwiązania, które wpisują się w założenia jakie chcesz osiągnąć. Dobrze zaprojektowane akcje generują pożądane efekty. Musisz myśleć strategicznie i widzieć horyzont. W moim odczuciu droga jaką musisz pokonać, aby odnieść sukces jest równie ważna jak jej meta, do której zmierzasz.

My, wy, oni

EB-owiec nie jest samodzielnym bytem. Działa dla organizacji, ale też wewnątrz niej. Codzienne obcowanie z zespołem dostarcza nam inspiracji, generuje nowe zadania, a co najważniejsze buduje zaufanie. Specjalista od employer brandingu jest towarzyszem załogi. Słucha potrzeb i odpowiada na nie. Jest otwarty i nastawiony na partnerstwo. Często bywa tak, że to my jesteśmy tymi, którzy jako pierwsi wiedzą, że coś zawodzi. To bardzo odpowiedzialna funkcja, która bywa punktem styku między pracownikami, a zarządem, dlatego nie można jej bagatelizować.

Uśmiechnięty pasjonat

Nie od dziś wiadomo, że uśmiech w pracy przysparza nam przyjaciół. W employer brandingu jest to szczególnie ważne. Wyobraź sobie osobę, której zadaniem jest budowanie pozytywnych doświadczeń, dobrych skojarzeń, angażujących akcji, podczas gdy sama jest smutna, bądź melancholijna. Energią można się zarazić. Pasjonata nie da się nie poznać. Zaangażowany oddany pasji specjalista EB to wielka wartość dla organizacji bo jest on chodzącą wizytówką.

Tagi: